A valóra vált álom
 Sajtóinformáció
2013. március 20.
 
Bútor boldog és bizakodó
Valóra vált az álma: egy Peugeot 207 S2000-est vet be az idén
 
 
Minden jó, ha jó a vége. De mi van akkor, ha már az eleje is jó?
Erre a kérdésre az idei ralibajnokság végén kapjuk meg a választ.
Méghozzá Bútor Róberttől és Tóth Imrétől.
Az utolsó, vagy talán az utolsó előtti pillanatban vált biztossá, hogy a páros azzal az autóval állhat rajthoz a hazai sorozatban, amellyel igazán szeretett volna, vagyis egy Peugeot 207 Super2000-essel. Bútornak ez volt a vágya – s teljesült. Mi ez, ha nem ideális szezonkezdet?!
„Hosszú tárgyalások után értük el a célunkat, s állapodtunk meg a Peugeot Hungáriával. Esetünkben tényleg nem túlzás, hogy az utolsó előtti pillanatban, hiszen hat órával azelőtt kaptuk meg a hazai importőr írásos válaszát a támogatásról, hogy összehívtam egy csapatmegbeszélést, amelyen azt közöltem volna a fiúkkal, hogy nem jött össze a Peugeot-projekt. Így viszont azt mondhattam el, hogy nagyon is összejött és készülhetünk az álmunk valóra váltására” – mondta Bútor Róbert.
Az első feladat kipipálva, hiszen a siker receptje a raliban úgy kezdődik: végy egy jó autót…
Nos, ez megvan.
A recept aztán úgy folytatódik: adj hozzá egy jó pilótát és egy jó navigátort. Ez is rendben van. Aki ismeri az utóbbi, majd’ két évtizedben sikert sikerre halmozó Bútor Róbertet és a rendkívül rutinos, nem mellesleg háromszoros abszolút bajnok navigátor Tóth Imrét, annak nem lehetnek kérdései ezzel kapcsolatban.
Szóval a „hozzávalók” megvannak a sikerhez, úgyhogy jöhet a célmeghatározás. Bútornak nyilván az a terve, hogy a lehető legjobb pozícióban végezzen a magyar bajnokságban, sőt, ha a szerencse is mellé áll, akkor a dobogó legfelső fokán.
Ez nyilván nem lesz könnyű, már a kategóriatársak ellen sem, de azzal, hogy a magyar mezőnybe az idén visszatérnek a World Rally Carok, még kiszámíthatatlanabbá válik a bajnokság végkimenetele. De a raliban éppen ez a szép, hogy kiszámíthatatlan.
„A szokásos év eleji kérdések motoszkálnak a fejemben: mennyire tudok gyors lenni, mire leszünk képesek ezzel a technikával. Az biztos, hogy sokkal könnyebb dolgom lesz, mint az utóbbi két évben, s már csak emiatt is nagyon bizakodó és motivált vagyok. Alig várom, hogy elrajtoljon a magyar bajnokság és benne legyünk a sűrűjében. A verseny hetében száz kilométeres tesztet tervezünk, mert így lesznek a legfrissebbek az információk, így hangolódhatok rá leginkább a versenyre, így érhetem el, hogy ne legyenek kételyeim…” – nyilatkozta Bútor Róbert, aki az országos bajnokság szezonnyitóján, az április 5-7. között tartandó Eger-ralin veti be először versenykörülmények között a Peugeot 207 S2000-est.
 
 
 
A csapat
TAGAI RACING TECHNOLOGY
 
Ellenfelekből barátokká váltak, most barátokból „üzletfelek” (is) lesznek. Bútor Róbert az egyik legjobb cimborájától, Tagai Tamástól (egészen pontosan és hivatalosan a Tagai Racing Technology-tól) bérli a Peugeot 207-est az idei szezonra. „Tamás nagymértékben hozzájárult a szerződés létrejöttéhez, amiért köszönet jár. Egész évben az ő csapata biztosítja majd a teljes szervizhátteret, az alkatrészeket és a mérnöki szolgáltatásokat is. Emiatt nem aggódom, a TRT csapata rendkívül rutinos, nemcsak hazai, nemzetközi viszonylatban is. A Peugeot pedig a szezonkezdet előtt megkapta az utolsó fejlesztéseket” – mondta Bútor Róbert.
Tagai Tamást nyilván arról kérdeztük, technikailag mire lehet képes a Peugeot 207-es az idei magyar bajnokságban: „Az utolsó fejlesztésű WRC-kkel optimális esetben nem lehet felvenni a versenyt, főleg nem a kevésbé technikás magyar pályákon. A többi ellenféllel szemben viszont abszolút esélyes lesz Robi, ami azt jelenti, hogy egész évben ott lehet a mezőny elejében. Eddig nem dolgoztunk túl sokat együtt, mindössze egy Mecsek-rali van mögöttünk, de ott jó eredményt értünk el, remélem, az idén folytatódnak a közös sikerek” – mosolygott Tagai Tamás.
 
 

Friss infók
2013.03. Peugeot 207 S2000
2013.03. Így épült a C2R2 MAX
2013.03. Bevezető
2013.01. Így épült a DS3
2011.11. Rallye du Var összefoglaló
2011.09. Mecsek rallye összefoglaló
2011.08. Arad rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő rallye összefoglaló
2011.05. Miskolc rallye összefoglaló
2011.03. Eger rallye összefoglaló
2011.03. Aszfalt teszt