Veszprém rallye
 

 

Veszprém rali 2011, összefoglaló

2011. július 12.

 

Szomorú véget ért a 2011-es Veszprém Rali a Bútor-Bacigal-Peugeot triónak, hiszen a remekül sikerült teszt után, a második gyorsasági szakaszon a nézők előtt égett porrá a PH Sport 207 S2000-res versenyautója. A két versenyző sértetlenül úszta meg a szörnyű balesetet, de a bajnoki remények ezzel elszálltak. A csapat Citroenjével Bessenyey Zoltán idei negyedik győzelmét aratta, és maximális pontszámmal vezeti a 6-os kategória bajnoki tabelláját, valamint harmadik helyen áll a 2WD bajnokságban is.

Bútor Róbert:

Borzalmas érzés volt látni elégni az álmainkat, de nem tudtunk semmit tenni. A nézők, és a versenyzőtársaim is próbáltak segíteni, de menthetetlen volt a kocsi. A teszt még remekül sikerült, 70 kilométert autóztam, és nagyon sok gumit kipróbáltunk. Az első szakasz eredményei alapján esélyünk volt győzni, de sajnos nem mutathattuk meg mire vagyunk képesek.Nagyon sajnálom a csapat tulajdonosát Bernard Piallat-t, hiszen egy ilyen autó elvesztése iszonyatos teher. Érdekes volt, hogy Ő nem a kocsi miatt aggódott, hanem azért sajnálkozott, hogy mi elveszítettük így a bajnokságot. Jelen pillanatban nem is tudom mit mondjak és mihez kezdjek. Mindenünk bennégett a kocsiban, egész hétfőn iratokat és telefont intéztem magamnak, hogy eltudjak indulni a családommal nyaralni. Megpróbálom kipihenni magam, és tiszta fejjel eldönteni, merre is lépjünk, hiszen az aradi versennyel kapcsolatban ezen a héten kell választ adnom a PH Sport felé. A pécsi IRC versenyen mindenképpen szeretnék indulni, azonban az Arad most kérdéses a fejemben. Ugyan keveset tudtam foglalkozni vele, de nagyon jó érzés, hogy csapatom - a TBR -megint bizonyított, hiszen Menya és Zoli is nyerték a kategóriájukat és 2WD-ben is első, harmadik helyet szereztek. Mindketten karnyújtásnyira vannak a bajnoki címtől, remélem képesek lesznek okosan, és sikeresen venni a maradék két akadályt.

 

Bessenyey Zoltán (C2R2MAX):

Váratlan és boldog események váltogatták egymást, hiszen sikerült nagyon jó időket autóznunk, ugyanakkor a Felügyelő Testület törölte az eredményből azt a szakaszt, amelyen minden ellenfelünket nagyon megvertük. A verseny végére 18 másodperccel szorultunk a második helyre, azonban Zagyva Lajos sportszerű és meglepő döntésének köszönhetően (aki késett direkt 2 percet) mégis mi nyertük hivatalosan a Veszprém Ralit. Ezúton is nagyon köszönöm Lajos döntését, fair volt! Nagyon sokat sikerült gyorsulnunk erre a futamra, és a teszten is bőséggel állítottunk a kocsin, hogy még jobb legyen a hajtása és az ugratókat is jobban viselje. Sikerült kellően sokat keresztbe is mennem, ami nem a látvány miatt volt, hanem a sebességünk változott meg annyira, hogy már csak így lehetett menni a C2-vel. Nagyon örülök a 2WD harmadik helyünknek, amivel megerősítettük a pozíciónkat a bajnokságban. A 6-os kategóriában már csak elveszíteni tudjuk a bajnoki címet, ami szintén megnyugtató, így tényleg lazán várom a maradék két versenyt. Sajnos minden pozitívum mellett ez a hétvége Robi tűzesetéről szólt, és még fog is szólni nagyon sokáig. Nagyon sajnálom Őt és Bernard-t is, és csak remélni tudom, hogy a TBR sikere kicsit jobb kedvre deríti. Amikor megtudtam mi történt vele, csak még jobban próbáltam koncentrálni, hogy büszke lehessen rám, hiszen a tudás és az alázat amit folyamatosan átad és sulykol belém, hozza az eredményeket. Köszönöm a szponzorok, a csapat és Gyuri hétvégi teljesítményét is, mindenki tett hozzá a sikerhez, ezen az elképesztően meleg és poros versenyen.

 

Krózser Menyáék vezetik a bajnokságban a kategóriájukat, ennek ellenére az első helyért harcoltak Veszprémben és a tervek mit sem változnak az Arad Rallye-t illetően: matekozás helyett győzelmi célokkal vágnak neki az augusztusi futamnak is. Menyával beszélgettem a veszprémi versenyről és a soron következőről.

 

Hogyan vártátok az idei év második murvás versenyét?
A Veszprém Rallye volt a második murvás futamunk a Citroennel, de most is teszteltünk a versenyt megelőzően. Nem terveztünk hosszú tesztet, úgy gondoltuk, hogy 20-30 km elég lesz arra, hogy felkészüljünk. Jól sikerült a teszt, a kocsi is javult és én is határozottabban autóztam vele. Eddig is tudtuk, hogy az autó határai nem ott vannak, mint amit mi Bükfürdőn mentünk vele, és már a teszt folyamán megmutatta, hogy az igazi murván, a rosszabb minőségen is valóban nagyon-nagyon gyorsan lehet menni vele, így bizakodva vártuk a hétvégi versenyt.

Milyen volt a futam?
A szombati napon délután kezdtük a versenyzést, 5 gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni, mi közepes tempót diktálva kezdtünk. Az ötödik gyorsasági szakaszig rendben ment minden, ott viszont a hatalmas porban kaptunk egy jobb első defektet. Próbáltunk vigyázni, de nem láttunk semmit, valószínűleg valami kövön mehettünk át, de ennek ellenére nem lett rossz az itt futott időnk. Majd ezt követően jött a hír, hogy ennek a gyorsasági szakasznak törölték az eredményeit.

 

Nem tartom szerencsésnek az ilyen jellegű – utólagos – döntést, de nem foglalkozom ezzel, a szabályokat mások hozzák, mi pedig alkalmazkodunk a körülményekhez. Vasárnap a kategóriánk első helyéről vártuk a folytatást, a terv az volt, hogy erős tempóval kezdünk, és megnyerjük ezt a futamot! Sikerült egész nap jókat autózni, jó eredményekkel teljesítettük a gyorsasági szakaszokat.

 

Milyen volt a Citroen? Jól bírta a durva pályákat?
Most sem volt vele gond, jól üzemelt, mint mindig! Egyszer kaptuk azt a defektet, ami kicsit szétrombolta az elejét, de azok is inkább csak külsérelmi nyomok voltak: lökhárító, sárvédő, egy felni bánta, de attól függetlenül, hogy mentünk kb. 5 km-t így, semmi mást nem bántott. Úgy látszik, hogy ez is jól ki van találva, hogy semmi más komoly baja nem lett a kocsinak egy ilyen "mutatványt" követően. Az összetartás elment, de a srácok a szervizben egy pillanat alatt megoldották.

 

Hogyan értékeled ezt a versenyt?
Nagyon boldog vagyok, nagyon kemény meló volt ez! Jól működik az autó, a csapattal is minden rendben van, ismét minden mérnöki pontossággal zajlott. A verseny nehézsége egyrészt abban rejlett, hogy nagy volt a meleg, másrészt pedig, hogy a pályák sokat változtak, sokat romlottak, de ezt már előtte is tudtuk, ezért így kalkuláltunk, hogy nem lehet ész nélkül menni. Jó hangulatú verseny volt, a hőség sem volt kezelhetetlen, jól esett a beírókban a csapattól a hidegvíz! :-) Nagyon örülünk az újabb győzelmünknek, nyerni mentünk Veszprémbe és ez sikerült!

 


Nyerni mentek Aradra is?
Mindenképp! :-) Nyerni mentünk Veszprémbe, nyerni megyünk Aradra és a Mecsek Rallye-ra is. Nem azzal foglalkozom, hogy a bajnokságban kinek hány pontja van, nem matekozunk, hogy hányadik hely lenne elég és mihez. Várjuk már az Arad Rallye-t, én nagyon szeretek új, ismeretlen pályákon versenyezni. Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a futam, milyen pályákon kell majd teljesítenünk, de bízom benne, hogy a minőségüket illetően nem lesz velük probléma. Nem tartok az ismeretlentől, egyébként is három-négy alkalommal megyünk végig egy-egy pályán, most is nagyjából erre lesz majd lehetőség. Nekünk elég szokott lenni ez, reméljük, hogy most is így lesz, és egy remek versenyen vehetünk majd részt!

 

 



Friss infók
2013.03. Peugeot 207 S2000
2013.03. Így épült a C2R2 MAX
2013.03. Bevezető
2013.01. Így épült a DS3
2011.11. Rallye du Var összefoglaló
2011.09. Mecsek rallye összefoglaló
2011.08. Arad rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő rallye összefoglaló
2011.05. Miskolc rallye összefoglaló
2011.03. Eger rallye összefoglaló
2011.03. Aszfalt teszt