Miskolc rallye
 

Miskolc rali 2011, összefoglaló

2011. május 2.

Nem hozott szerencsét az egyes rajtszám a Bútor Róbert – Igor Bacigal párosnak, hiszen a Peugeot-s csapat a hatodik szakaszon a verseny feladására kényszerült egy vezetői hiba következtében.A TBR csapat másik autója sikeresen teljesítette az egynapos Miskolc ralit, és Bessenyey Zoltán Papp Györggyel az oldalán a 2WD kupa harmadik, valamint a 6-os kategória első helyén zárt.

Bútor Róbert:

Szomorú vagyok, hiszen nagyon nagy előnyt adtunk az ellenfeleknek, miután nulla ponttal tértünk haza Miskolcról. Sajnos már a teszten sem éreztem jól magam a kocsiban, nem jöttek elő ugyanazok az érzések, amik Egerben voltak bennem. Gyengébbnek éreztem a versenyautót és nem voltam én sem kellően feltüzelve. Eleinte nem éreztem nyomást az egyes rajtszám miatt, de később be kellett látnom, hogy még ez is közrejátszhatott abban, hogy a hatodik szakaszon egy jobbkanyarban túlzottan lementem a tőre, és egy beton megütötte a futóművet. Ettől az ütéstől a lengőkarban eleresztett egy heggesztés és az autó irányíthatatlanná vált. A kocsin keletkezett kár nem vészes, de továbbmenni esélyünk sem volt. Azt hiszem apró hiba volt, még defektet sem kaptunk, de súlyos árat fizettünk érte! Most a legfontosabb, hogy lelkileg felépüljek újra, Igorral mindketten fel kell dolgozzuk az eseményeket és újult erővel kell a rajthoz állnunk a murva versenyeken. Bízom benne, hogy tudunk majd kellően gyorsan menni a murvákon is, hiszen nincs több hibalehetőségünk, ha szeretnénk a bajnoki címért harcolni. Nagyon megviselt a saját kudarcunk,hiszen vezetési hiba miatt már ősidők óta nem estem ki, de ettől függetlenül nagyon örültem a TBR csapat sikerének, hiszen az 5-ös és 6-os kategóriában is jól mentek a fiúk, és az első két helyen állnak a 2WD bajnokságban a két aszfaltos versenyt követően. Gratulálok nekik, remélem hasonlóan tudják majd folytatni az évüket.

Bessenyey Zoltán (C2R2MAX):

Boldog vagyok, hiszen sikerrel vettük a második akadályt is, holott ez azért nem volt könnyű feladat, miután az eső, a sár és még a sötétség is nehezítette a dolgunkat. A tesztünk tökéletesen sikerült az új kocsival, azonban a Prológon megállt a C2R2MAX és a srácok hajnalig dolgoztak, hogy rendbe hozzák. Ismét nem aludtak és a hozzáállásuk meghozta gyümölcsét, hiszen sikerült nyerünk a hosszú szombati napon. Azt gondolom ez a győzelem az Ő sikerük, mi csak megtettük amit tudtunk, de nélkülük, pár kilométer után végünk lett volna. Éppen ezért a TBR csapat szerelőinek ajánlom ezt a sikert, és a kupámat is a csapat főhadiszállásán fogjuk kitenni, hiszen jobban megérdemlik, mint én. Nagyon nagy sikernek könyvelem el, hogy sikerült egy alkalommal a 2WD értékelés szerint gyorsaságit nyerni, igaz csak egyetlen tizeddel Menya előtt, de mégis mi értünk át a 12-es szakaszon a leggyorsabban. Sok kellemes részeredményünk volt, és a kategória győzelemnek nagyon örülök, szükség is volt rá, hiszen murván majd nem leszünk ennyire gyorsak. Szeretnék egy hosszabb tesztet végrehajtani Robival, hiszen még vezetéstechnikai fejlődésre van szükségem murván, de szerencsére érzésem szerint mindenünk megvan ehhez. Van jó csapat, jó autó, és van Bútor Róbert! Mi más kellhet még?

 

 

Az 5-ös kategória második helyén zárta a Miskolc ralit a Krózser-Lovay-Citroen trió, miután az egynapos futamon végig kiegyensúlyozottan ment az 1,6 literes, turbófeltöltéses motorral szerelt DS3. A fiúk így meggyőző fölénnyel vezetik a kategória és a 2WD kupa küzdelmeit is, a két aszfaltos verseny után.

Krózser Menyhért (DS3 R3T):

Alapvetően nagyon jó verseny volt ez számunkra, hiszen problémamentesen mentünk végig. Volt ugye egy olyan kör, amikor a gumiválasztás mindenkinek kérdéses volt, mi feltettük az intermédia gumikat, és ez lett a vesztünk, hiszen amiatt kaptunk ki. A kocsi nagyon megváltozott a gumitól, szinte egyenesen sem akart menni rendesen, és nagyon nehéz volt kanyarodni is vele, de ebből is tanultunk sokat. Amikor ezen túl voltunk, akkor éreztük, hogy fölösleges kockázatot nem szabad vállalnunk, hiszen számunkra a bajnokság szempontjából nagyon fontos volt a második helyezés is. A hatodik szakaszon szerettünk volna fordítani, amin sikerült is nagyon jól átmennünk, csak sajnos végül mindenki a mi átlagidőnket kapta, így nem tudjuk már meg sosem, mire lett volna elég az a tempó, amit akkor mentünk. Jelen pillanatban úgy állunk, hogy mindkét bajnokságot elég meggőzően vezetjük, ami nagyon fontos a murvás versenyek előtt, hiszen még nem mentem a kocsival laza talajon. Már a második versenyünk volt Mikivel, így a kocsin belül is sokkal összeszokottabb a hangulat és a helyzet, nyugodtabban mennek a dolgok. Még van hova gyorsulni, érzem hogy a rossz minőségű utakon még nem vagyok eléggé bevállalós, de látjuk a hibákat és képesek leszünk változtatni rajtuk a jövőben.

 

 

 

 

 

 



Friss infók
2013.03. Peugeot 207 S2000
2013.03. Így épült a C2R2 MAX
2013.03. Bevezető
2013.01. Így épült a DS3
2011.11. Rallye du Var összefoglaló
2011.09. Mecsek rallye összefoglaló
2011.08. Arad rallye összefoglaló
2011.07. Veszprém rallye összefoglaló
2011.06. Bükfürdő rallye összefoglaló
2011.05. Miskolc rallye összefoglaló
2011.03. Eger rallye összefoglaló
2011.03. Aszfalt teszt